woensdag 28 april 2010

Ervaringen uit de hand van Mirthe

- Door Mirthe Fontijn (ruim 1,5 jaar)

Lieve allemaal,

Ik ben met mijn papa en mama mee naar India.
In het vliegtuig had ik geen last van mijn oortjes.
Ja, toch één keer. Maar toen stopte ik mijn vingers in de oren.

Ook vond ik het ook helemaal niet eng om te vliegen. We waren echt heel hoog boven de wolken en als we uit het raampje keken, zagen we zand, zee of land. We konden kijken op een schermpje waar we vlogen, maar ook zagen wij de temperatuur, hoogte en de snelheid van het vliegtuig.

Dat was niet zo interessant. Wat ik wel leuk vond, dat waren de knopjes op de armleuning van de stoel. Op Mumbai was ik zoooo moe, ik had bijna niet geslapen en al de mensen keken naar mij en ik was zo verdrietig en moe. Maar eindelijk kwamen we aan met de bus bij het MJC. Iedereen begon te gillen en te lachen toen ze mij zagen. En ook zei iedereen: “BABY, BABY, WHITE BABY!” Iedereen knijpt in mijn wangen en iedereen wil mij vasthouden. Iedereen wil ook mijn aandacht, maar gelukkig weet ik na deze paar dagen al goed wat ik wil en schud ik gewoon NEE. Ook papa en mama zeggen tegen iedereen: “Don’t touch, she don’t like that.” Gelukkig weten de meeste kids het al en ze raakte me niet aan. Mijn tante Jisca zegt: “Don’t touch, only watch!” Weten jullie wat ze ook naar mij riepen? “Walking dolly” (wandelende pop) hahaha daar hebben we hartelijk om gelachen met zn allen.

Nu mijn mama dit voor mij opschrijft, lig ik al lekker te slapen en morgen ga ik weer fijn spelen met de kraaltjes en ook loop ik achter de meisjes aan. En weten jullie wat ik nog meer wil? Als het zo warm is rond de middag, dan ga ik in een emmer met koud water spelen. Heerlijk vind ik dat!

De groetjes van Mirthe vanuit India.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten